خرید غذای کودک
نوشته شده توسط : حسن بخشی

خرید غذای کودک
غذای کودک: موضوع این مطلب در سایت داروخانه آنلاین فردامارکت، خرید غذای کودک است. در این مطلب در مورد غذای فوری برای کودک، غذای کودکان زیر 1سال و لیست انواع غذای کودک توضیح می دهیم.
غذای کودکان زیر یک سال
کودکان زیر یک سال تا 6 ماهگی تنها از شیر مادر برای تغذیه ی خود استفاده می کنند و جایگزین مناسب شیر مادر ، شیرخشک می باشد بعد از 6 ماهگی کودک باید شروع به غذا خوردن کند به دلیل اینکه تا قبل از 6ماهگی برخی از اعضای بدن نوزاد مانند سیستم گوارش و هضم غذا ممکن است کامل نشده باشد نباید نوزاد غذا بخورد. بعد از 6ماهگی به دلیل اینکه شیر مادر و شیرخشک به تنهایی پاسخگو نیاز کودک نیست و همچنین کودک نمی تواند غذای بزرگسالان را بخورد استفاده از غذای کمکی یا سرلاک توصیه می شود. سرلاک دارای طعم های متفاوت می باشد که باعث علاقه کودکان به این غذای کمکی می شود همچنین این نکته را باید در نظر گرفت که سرلاک را نباید جایگزین شیرمادر و یا شیرخشک کرد.
غذای فوری برای کودک
شیرخشک و سرلاک از جمله غذاهای فوری برای کودکان زیر 1 سال هستند که باید حتما از آن ها قبل از هر غذای دیگر استفاده شود.بعد از سرلاک باید غذاهایی که نیاز به جویدن ندارند و سبک هستند را به کودک داد غذاهایی مثل سوپ میکس شده، فرنی،حریره بادام ، حریره فندق و... .
لیست انواع غذای کودک
همانطور که گفته شد کودکان باید در ابتدا از شیرخشک و سرلاک استفاده کنند اما این سوال برای بسیاری از افراد بوجود می آید که بهترین شیرخشک و یا بهترین سرلاک کدام است؟، در زیر برخی از این غذاهای کودک را به شما معرفی می کنیم:
شیرخشک سوپرامیل1
شیرخشک بیومیل پلاس1فاسکا
شیرخشک بیومیل ال اف
مکمل غذای کودک 5غله باطعم موز
سرلاک گندم و عسل
سرلاک برنج به همراه شیر
سرلاک گندم و تکه خرما به همراه شیر
غذاهای جذاب برای کودکان
از شش ماهگی به بعد باید علاوه بر شیر مادر غذای کمکی به نوزاد داده شود تا نیاز های ضروری بدن نوزاد تامین شود. ابتدا باید از مایعات و آبمیوه های طبیعی استفاده کرد و سپس بعد از آن به سراغ غلات رفت. سرلاک یک گزینه مناسب برای نوزادان می باشد زیرا علاوه بر آهن و مواد معدنی که دارد دارای طعم های مختلفی است که برای نوزادان مناسب و جذاب است. اما باید غلات را همراه با شیر خشک و یا شیر مادر به نوزادان داده شود زیرا به تنهایی برای نوزاد کافی نیست. بعد از آن باید به سراغ غذاهایی مانند فرنی و حریره بادام رفت و آن ها را به صورت کاملا میکس شده به کودکان داد تا هضم آسانی داشته باشد و بهتر است این غذاها به خوبی طعم دار شوند تا برای کودکان جذاب باشد.

منبع : فردامارکت





:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: